23. Monte-Carlo Historique Rallye
A Monte-Carlo Historique Rallye az egyik legnevesebb veterán rali verseny Európában, melyen csak olyan autók indulhatnak, amik rajthoz álltak 1911 és 1980 között legalább egyszer a Monte-Carlo Rally-n. Plusz érdekesség, hogy a résztvevők nem egy városból indulnak, hanem Európa több pontjáról, többek között Athénból, Glasgowból, Barcelonából, vagy éppen Bad Homburgból. Azért, hogy mindenkinek esélye legyen egy jó eredmény elérésére, 3 átlagsebesség közül lehet választani, melyet tartaniuk kell az egész verseny során.
Idén Tóth Barnabás is rajthoz áll egy 356-os Porcheval, amely a mezőny egyetlen ilyen típusú autója. Barnus nem csak jó barátunk, de több alkatrészt is Amerikából szerzett be az AmeriCarGo segítségével. Így természetesen a helyszínen szurkolunk neki, és első kézből számolunk be az érdekességekről, és futhatunk össze olyan legendákkal, mint Walter Röhrl, vagy Rauno Aaltonen.
Walter Röhrl – a kerekeken gördülő zseni
Legalábbis Niki Lauda így nevezte őt, és aki Michael Schumacher után a leghíresebb német autóversenyző. 1973-ban debütált a Monte-Carlo Rally-n, majd négy alkalommal meg is nyerte azt. Pályafutása során az Opel, a Fiat, a Lancia és az Audi gyári csapatának is tagja volt. Kétszeres rali-világbajnok (1980, 1982), 14 rali világbajnoki futamot és 420 szakaszt nyert meg. 1987-ben ő volt a leggyorsabb a Pikes Peak-i hegyi felfutón, rekordjárt sokáig nem is tudták megdönteni.
Rauno Aaltonen – a finn „ralifprofesszor”
Ugyanazzal a Mini Cooper S versenyautóval áll rajthoz, mellyel a nagy sikereit aratta a 60-as években. A legjelentősebb győzelme az 1967-es Monte-Carlo ralin aratott diadala volt, köszönhetően az előző évben történtek miatt. 1966-ban a Mini mesterhármas harmadik alkalommal nyert Monacoban, azonban a franciák megóvták az eredményt, és a verseny szabályrendszerét felállító bizottság ki is zárta a Miniket. Az indok: a Cooperek kiegészítő fényszórói nem feleltek meg a francia homologizáció szabályainak. A döntést sokan máig vitatják.
Azt, hogy Aaltonen hogyan fog szerepelni, első kézből láthatjuk, hiszen pont Tóth Barnabás mögül rajtol (és remélhetőleg nem is előzi meg).
A két legenda illetve a magyar versenyző teljesítményéről, valamint a 23. Monte-Carlo Historiqu Rallye legérdekesebb pillanatairól a jövő heti blogbejegyzésünkben számolunk be.