AmeriCarGo

BLOG

2019-03-14

A makacsság ereje – avagy miből lesz a cserebogár (helyett Mustang)?

"A Neked tervezett autó." Ezzel a szlogennel indították útnak még 1964-ben a Mustang-ot. Klassz szlogen, mert az emberek nem csak most, korábban is olyat szerettek volna, amit NEKIK terveznek, nem MINDENKINEK. Bár egy sorozatgyártásnál ez a lehetetlen kategória, de a Ford valahogy mégis megoldotta.
Ha visszagondolunk, abban az időben mi volt elérhető Magyarországon... hát nem az ilyen izomautók. Aztán később is örültek az emberek, ha 1-2 év várakozás után megkapták a kívül-belül ugyanolyan - mondjuk - Trabantjukat, mint amilyen a szomszédnak is volt. Azonban a lázadó természetűek ezt is megoldották (a mi Trabinkon volt egy nagy piros pötty a motorháztetőn és az oldalára is kerültek piros csíkok – tiszta egyedi).
Visszatérve a címben szereplő Mustangra és a makacsságra. Nem kívánt gyerekként született meg – ami elég hihetetlen - , hiszen első körben Donald Frey gondolatát és Lee Iacocca elképzelését ifj. Henry Ford elutasította. Kinek is kell egy olyan sportkocsi, amely egy kompakt, négy teljesértékű üléssel, nem éri el az 1250 kg-ot és 2500 dollárnál olcsóbb?? Szerencsénkre Iacocca nem hagyta magát és társaival fű alatt nekiállt megtervezni a "Pony car-t". Az első prototípus 1962 szeptemberében készült el, és bár nem ez lett a végső irány, de a a tervező makacssága meghozta az eredményét – a Ford vezetősége is mellé állt. Az első sorozatgyártású Mustang végül 1964. március 9-én gurult le a szalagról és egy év alatt már majdnem 420 ezer pony car szelte az utakat Amerikában.. De miért is lett ilyen népszerű? Lássuk: formaterv, időzítés, megengedhető ár.. De a legnagyobb aduász mégis az volt, hogy a vásárlók addig sosem látott mértékben alakíthatták a saját ízlésükre az autót: különböző karosszériaváltozatok, fényezés, díszcsíkok, fényszórók, kerekek, műszerfalak, ülések, futóművek, sebváltók, differenciálművek és persze többféle motorvariáns állt rendelkezésre mindehhez. Tehát nincs kétség, tényleg helytálló "A Neked tervezett autó" szlogen.
Rátérve kicsit a műszaki dolgokra, eleinte három motorból és négy teljesítményszintből lehetett választani (2.8L-100LE-6 henger, 4.3L-164LE-V8, 4.7L-210/271LE-V8). Volt Convertible és Coupe verzió, majd 1965-ben jött még a Fastback Coupe.. Nézzétek meg az 1965-ös Goldfinger című James Bond filmet, abban egy csodaszép Convertible részese lehetett egy "üldözési" jelenetnek (a még szebb Tania Mallet vezetésével)! Majd jött a Mustang Shelby 350GT és a többi... És a belső? Nos, '66-ban már 34 féle utastérszínből válogathattak a vásárlók.. Ez aztán az egyénre szabhatóság netovábbja.
Sorra jöttek az újabb és újabb változatok, hosszú lenne felsorolni, de szerintem sokan lennénk ezek közül bármelyik verzió büszke tulajdonosai.
No de miért is meséltük el mindezt? Nem véletlenül, hiszen két korai Mustang érkezett általunk (azaz AmeriCarGo Hungary által), amelyeknek az újdonsonsült tulajdonosai arcáról nem lehet letörölni a mosolyt.
Az egyik egy igazi különlegesség: egy legelső szériás piros Mustang Convertible (a színén kívül akár a James Bond filmben szereplő is lehetne), soros 6 hengeres gyönyörűség, amely szinte az elsők között gurult le a gyártósorról. 1964-ben gyártották, de az 1965-ös modellek közé tartozik, ezért ezeket korai 65-ösöknek vagy 64 ½-esnek hívják, amelyekhez még csak előrendeléssel lehetett hozzájutni, a sorozatgyártás előtt. Azt kell mondjuk, hogy csodaszép, egy igazi klasszikus pony car.
Ehhez van egy plusz infónk: Kalifornia és Arizóna állam legnagyobb részében száraz, csapadékmentes az időjárás, ezért sokáig rozsdamentes marad a karosszéria (még 50 év után is!). Tehát ilyen veterán autókat első körben ebben a két államban érdemes keresgélni.
Te is hasítanál ilyen veterán szépségekkel? Ha igen, keress minket bátran: www.americargo.hu, vagy a 06/30-278-0278 telefonszámon.

A történenelmi visszatekintéshez a források:
http://mustangfanclub.network.hu/blog/mustang-fan-club-hirei/a-ford-mustang-tortenete
https://hu.wikipedia.org/wiki/Ford_Mustang
https://autopro.hu/archiv/Ford-Mustang-legenda-es-technikatortenet/608/